söndag 5 september 2010

Agilitydebuten!

Resulterade i 2 diskade lopp av 2!
men oj vad matte är nöjd ändå!

Första loppet gick kanonfint, men jag är bergis på att Vilda trodde gungbrädan var Balansbommen, för hon hadeväldig fart upp och sen var det som att hon kom på att "Shiiiit", så därefter kom hon av sig lite och slutade med att hon vägrade en tunnel 3 ggr och vi blev diskade =) men oj s¨duktigt hon var

Andra loppet gick åt skogen ganska direkt, det blev något totalfel i kommunikationen mellan mig lilla Vilda för efter första hindret envisades hon med att hon ville komma upp på vänster sida om mig, fast jag tyckte jag tydligt visade att "jag vill ha dig på höger", så diskningen kom ganska snabbt där, men vi fullföljde loppet och gud vad hon sprang det fint!

Bäst av allt är att idag blev hon mätt, och är nu slutinmätt i klass Small, alltså under 35 cm, så hon slipper hoppa höga hinder som hon fått göra om hon var 35,1 cm =)

Det här är bara början, nu ska de tränas!

1 kommentar:

  1. Hahaa säker på att hon kommer att göra kanon ifrån sig:-) Med en matta som ligger i!
    Det har alltid varit full fart på Vildan!!
    Krama om henne från oss på DipopRed
    P.S Har några små vildar kvar här, haha ingen ro alls!;-)

    SvaraRadera